جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

خواص موز

۷ بازديد

1-كاهنده فشار خون

تحقيقات انجام شده بيان مي كند كه پتاسيم نقش مهم و كليدي در مديريت سطح فشار خون سالم ايفا مي كندو چون موز يك منبع غني از پتاسيم است، پس به كاهش فشار خون كمك بسزايي مي كند. پتاسيم به تسكين تنش در شريان هاي بدن كمك مي كند، بنابراين خون مي تواند به راحتي از رگ ها عبور كند و اندام هاي مختلف بدن را براي افزايش كاركرد به حركت در آورد. در اين صورت مي تواند به حذف آترواسكلروز يا تصلب شرايين، سكته ها و حملات قلبي بعدي كمك كند.

فيبر موجود در موز نيز كلسترول اضافي از شريان ها و رگ هاي خوني را از بين برده و فشار بر سيستم قلبي و عروقي را كاهش مي دهد.

2- درمان آسم

بر اساس تحقيقي كه در سال 2007 در موسسه سلطنتي ملي قلب و ريه لندن در بريتانيا انجام شد، نشان داد كه موزها مي توانند از كودكان در برابر سرفه و بسياري از علائم مرتبط با آسم محافظت كنند.

3- درمان يبوست

موز شامل مقادير قابل توجهي فيبر خوراكي است كه به حركت ملايم روده كمك مي كند، چربي سوزي و فرايند دفع را آرام مي كند و فرد را از يبوست خلاص مي كند. مطالعات نشان مي دهد كه موز به درمان ديگر اختلالات روده نيز كمك مي كند.

4- درمان ديابت

مطالعه اي كه در دانشكده پزشكي و راديولوژي در دانشگاه ايالتي نيويورك انجام شد نشان داد كه پكتين يك ماده مغذي در موز است كه به بهبود تحمل گلوكز در بيماران ديابتي كمك مي كند. يك موز در حدود 3 گرم فيبر خوراكي فراهم مي كند كه براي ديابت نوع 1 و 2 بسيار مفيد است. ديابت نوع 1 ممكن است سطج گلوكز خون را كاهش داده و نوع 2 ممكن است سطح گلوكز خون را بهبود ببخشد.

ادامه مطلب...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.