جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

ميزان شيرخوردن نوزاد

۱۶ بازديد

نوزادان تازه متولد شده به تغذيه ي مداوم با شير مادر نياز دارد. حجم معده ي كودك بسيار كوچك است بنابراين ميزان شير خوردن در هر بار بسيار كم و دفعات آن زياد است. هضم شير مادر بسيار راحت است ، بنابراين نوزادان زودتر احساس گرسنگي مي كنند. پس از رسيدن كودك به ۳ ماهگي ، معده ي او به اندازه يك تخم مرغ خواهد بود (ظرفيت ۵۵ – ۸۵ گرم). از آنجا كه در اين زمان ظرفيت معده بزرگتر است ، مي توانند شير بيشتري مصرف كنند.

به طور متوسط ​​، كودك ۳ ماهه شيرخوار ، هر ۳-۴ ساعت يكبار يا تقريباً ۷-۹ بار در روز به شير خوردن نياز دارد. در اين زمان كودك بيشتر شير مي خورد و به تغذيه ي بيشتري نياز دارد. همانطور كه در بالا اشاره شد ، شير دادن نوزاد ، نيازي به وقت گرفتن ندارد و تنها بايد به علامت ها و نشانه هاي گرسنگي توجه شود.

اگر مي بينيد فرزندتان به ندرت شير مي خورد، سينه تان را بيشتر به دهانش بگذاريد يا شيرتان را بدوشيد. در اين زمان فشرده سازي پستان را امتحان كنيد (دست خود را مانند حرف “C” بگيريد و پستان را به عقب و جلو ببريد و چندين بار اين حركت را تكرار كنيد. بعبارت ديگر در حالي كه كودك مشغول نوشيدن شير است، پستان را با انگشت شست بالا و انگشتان ديگر در پايين نگه داريد و به آرامي آن را فشار دهيد تا به كودك كمك كند شير بيشتري دريافت نمايد).

اين باعث مي شود كودك شير بيشتري بخورد و او را ترغيب كند تا بصورت فعال تري به شير خوردن ادامه دهد. وقتي دوباره مكيدن كودك كند شد ، او را بچرخانيد و با پستان ديگر به او شير دهيد. هنگامي كه شير دهي از يك پستان انجام شد ، سينه بايد احساس نرمي و خالي بودن كند و كودك بايد سير شده باشد. اين بهترين زمان براي خوابيدن كودك است.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.