پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

درد ماهيچه پا

۱۶ بازديد

1- خار پاشنه يا التهاب فاشياي پلانتار

خارپاشنه يكي از شايعترين علل درد پا و شكايات ارتوپدي است. اين بيماري ناشي از التهاب، استفاده ي زياد يا آسيب به پا است. فاشياي پلانتار يك ليگامان بلند و نازك است كه درست زير پوست كف پاي شما قرار گرفته است. اين ليگامان از پاشنه پا به زير پنجه پا كشيده شده و موجب قوس كف پا ميشود. بر اثر فشار بيش از حد به فاشياي پلانتار محل اتصال آن به استخوان پاشنه دچار كشيدگي و پارگي و درد ميشود. اين شرايط بيشتر در دونده ها ديده ميشود اما ممكن است در افراد ديگر هم بوقوع بپيوندد.
افراد مبتلا به اين وضعيت، درد و سفتي بيشتري در پاشنه و قوس پا احساس ميكنند. درد، پس از بيدار شدن از خواب يا فعاليتها و ايستادنهاي طولاني تشديد ميشود.
اگر به خارپاشنه مبتلا هستيد، نياز به پوشيدن كفشهاي مخصوص و راحتي داريد. حركات كششي هم ميتوانند در تسكين درد كمك كننده باشند.
2- اختلال عملكرد تاندون تيبيال خلفي (PTTD)

تاندون تيبيال خلفي يكي از مهمترين تاندون‌هاي پا است. اين تاندون از عضله‌اي در پشت ساق پا شروع مي‌شود و استخوان‌ها را به داخل مچ پا متصل مي‌كند. اختلال عملكرد تاندون تيبيال خلفي زماني بوجود مي آيد كه اين تاندون دچار آسيب و التهاب شود. آسيب به اين تاندون موجب درد پا ميشود.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد