جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

اختلال يادگيري در كودكان

۶ بازديد

يكي از دلاليل مراجعه والدين به روانشناس، اختلال يادگيري است كه به دليل شكايت مدرسه درباره اختلال يادگيري به مشاور مراجعه ميكند. اختلال يادگيري چيست؟ اختلال يادگيري در رياضي، ديكته، خواندن،…و شايد هيچكدام و شايد كودك روي نيمكت احساس خوبي نداشته و و نميتواند درست بنشيند. يكي از موارد ديگر كودكاني كه در طيف خاصي هستند؛ مانند بچه هاي اوتيسم و يا يكي ديگر از موارد مراجعه كودكاني كه ضريب هوشي پايين تر از انتظار ما دارند.

همانگونه كه والدين براي رشد فرزندان به پزشك مراجعه ميكنند، بنابراين به نشانه ها نيز توجه كنند؛ مانند بچه هاي اوتيسم كه تا سه سالگي حرف نميزنند. مبتلايان به اوتيسم شامل نشانه هايي هستند كه با توجه به آن متوجه اختلال كودك ميشوند. توجه كنيد قصد ما برچسب زدن به بچه ها نيست و مهم اين است كه والدين به كودك توجه داشته باشند و بتوانند به آن رشد بدهند.

يكي از مراجعين كودكي بود كه مدرسه گفته بود، ضريب هوشي پاييني دارد. با توجه به تست هاي گرفته شده، وي ضريب هوشي بالايي داشت ولي از تمركز خوبي برخوردار نبود. با روانكاوي روند درمان صورت گرفت و اكنون در يكي از بهترين مدارس تحصيل ميكند، همانگونه كه ما به رشد فيزيكي كودك توجه ميكنيم به اين موارد نيز توجه كنيم.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.