جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

ايجاد نگرش مثبت

۶ بازديد

۱- تعريف و معين كردن افكار منفي افكار منفي كه به ذهن شما مي رسند ممكن است از اين دست باشند: ” نمي توانم آن كار را انجام بدهم “،” مطمئن هستم كه شكست مي خورم “، ” هيچ كس نمي خواهد به حرف هاي من گوش بدهد “. اين صداهاي منفي بدبينانه و بي فايده هستند و شما را از دست يابي به اعتماد به نفس و تقويت آن باز مي دارند.

۲- اهداف منفي تان را به اهداف مثبت تبديل كنيد. همزمان كه به افكار منفي تان توجه مي كنيد؛ آنها را به انديشه هاي مثبت تبديل كنيد. افكار مثبت از اين دست هستند: ” انجام اين كار را امتحان خواهم كرد “، ” اگر روي آن كار كنم؛ موفق خواهم شد “؛ يا ” همه به من گوش خواهند داد “. هر روز با تعداد كمي از فكرهاي مثبت شروع كنيد.

۳- از تمركز بيشتر روي افكار منفي خودداري كنيد. در نهايت افكار مثبت در مغز شما بايد فضاي بيشتري نسبت به افكار منفي تان اشغال بكند. هرچقدر بيشتر سعي كنيد كه با افكار منفي تان به طور مثبت برخورد بكنيد؛ اين روند طبيعي تر خواهد شد.

۴- حفظ يك شبكه از افراد حمايتگر مثبت. با آنهايي كه افكار مثبت دارند و به شما نزديكند؛ چه خانواده يا دوستان ارتباط داشته باشيد؛ تا چشم انداز ديد خود را بالا ببريد. به علاوه؛ از كساني كه باعث مي شوند احساس بدي نسبت به خود داشته باشيد؛ دوري نماييد.

ممكن است شخصي كه شما او را به عنوان دوست خود برگزيده ايد؛ در واقع باعث شود كه حس بدي به خودتان داشته باشيد، اگر مداوم عبارات منفي را بيان مي كند يا دائماً از شما انتقاد مي كند.
حتي يكي از اعضاي خانواده تان نيز ممكن است با تحميل كردن ايده هاي خودش به شما و تأكيد روي آنچه كه بايد انجام بدهيد؛ مي تواند اعتماد به نفس شما را از بين ببرد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.